O studijskom programu
Struktura programa
Naziv studijskog programa je IKT za državnu upravu. Studijski program traje 2 godine (4 semestra) i vredi 123-125 kredita. Akademsko zvanje koje se stiče je Master inženjer informacionih tehnologija – IKT za državnu upravu. Ishod studijskog programa su sposobnost korišćenja stručne i naučne literature, rešavanja praktičnih problema i sticanje preduslova za nastavak obrazovanja. Master studijski program ima za cilj da obrazuje stučnjake visoko kompetentne za razvoj IKT rešenja, a posebno rešenja za potrebe javne uprave i administracije. Zbog toga on obezbeđuje duboka znanja modernih IKT-a (distribuirane arhitekture, upravljanje poslovnim procesima i digitalnim dokumentima, informaciona bezbednost) i primena IKT u javnoj upravi i administraciji (upravljanje resursima, poslovna inteligencija, društvene mreže, pravna informatika, e-pravosuđe, e-obrazovanje, itd.), kombinovanih sa znanjima i razumevanjem domena javne uprave i administracije u informacionom društvu.
Preduslov za upis je zvanje bečelora iz oblasti računarstva, informatike, industrijskog menadžmenta, organizacionih nauka ili ekonomije vredan najmanje 180 ESPB kredita. Na studijski program se mogu upisati i bečelori pravnih nauka ukoliko prethodno polože kvalifikacioni ispit iz oblasti IKT-a.
Struktura kurikuluma obuhvata obavezne (ispod 70%) i izborne (iznad 30%) predmete. Izborni predmeti se biraju iz grupe predloženih predmeta.
Nastava se izvodi kroz predavanja i vežbe. Tokom nastavnog procesa se stavlja akcenat na samostalan i istraživački rad studenta kao i na njegovo pojačano lično uključivanje u nastavni proces. Na predavanjima se, uz korišćenje odgovarajućih didaktičkih sredstava, izlaže predviđeno gradivo, ali se tom prilikom studentima ukazuje i na istraživačke trendove u oblasti. Na vežbama, koje prate predavanja, se rešavaju konkretni zadaci i izlažu primeri koji dodatno ilustruju gradivo. Na vežbama se daju i dodatna objašnjenja gradiva koje je izloženo na predavanjima. Vežbe mogu da budu posvećene organizovanom rešavanju realnih problema. Vežbe mogu da budu auditorne ili računarske. Deo vežbi se može odvijati i u softverskim kompanijama ili institucijama javne uprave i administracije. Veličina grupe za vežbe zavisi od tipa vežbi. Studentske obaveze uključiju pisanje seminarskih radova, izradu domaćih zadataka, izradu projekata ili semestralnih zadataka koji se prate i ocenjuju u skladu sa regulativom usvojenom na Univerzitetu u Novom Sadu. Broj ostvarenih poena izražava se u skladu za usvojenim sistemom i odražava opterećenje studenta. Svaki predmet ima tačno određen broj ESPB kredita a studije se smatraju završenim kada student izvrši sve obaveze propisane studijskim programom i sakupi najmanje 123 ESPB kredita.
Ciljevi programa
Ciljevi studijskog programa se mogu grupisati u sledeće kategorije.
Sticanje znanja iz IKT oblasti. Program obezbeđuje sveobuhvatna i duboka znanja savremenih IKT i veštine za razvoj složenih IKT rešenja sa posebnim naglaskom na domen javne uprave i administracije.
Sticanje domenskog znanja. Program obezbeđuje znanja iz domena javne uprave i administracije potrebna za razvoj i primenu IKT rešenja u domenskoj oblasti.
Sticanje praktičnih znanja. Program obezbeđuje dobijanje neophodnih znanja za identifikovanje i formulisanje problema i projekata, kao i plana za njihovo rešavanje korišćenjem raznorodnih tehničkih znanja i veština i domenskih znanja. To, pored ostalog, uključuje i razvoj kreativnih sposobnosti razmatranja problema i sposobnost kritičkog mišljenja.
Osposobljavanje za komunikativnost i timski rad. Dobijanje neophodnih znanja za prezentovanje sopstvenih rezultata stručnoj i široj javnosti kao i razvijanje sposobnosti za timski rad, posebno kroz komunikaciju sa domenskim ekspertima iz domena javne uprave i administracije.
Pripreme za dalje studije. Dobijanje neophodnih znanja, koje će omogućiti dalji nastavak školovanja, posebno kroz doktorske studije. Jedan od posebnih ciljeva, koji je u skladu sa ciljevima obrazovanja stručnjaka na Univerzitetu u Novom Sadu je razvijanje svesti kod studenata za potrebom permanentnog obrazovanja, razvoja društva u celini i zaštite životne sredine.
Pripreme za profesionalno angažovanje. Dobijanje neophodnih znanja i razvijanje svesti o širokom spektru problema i obaveza koji se javljaju u profesionalnoj praksi: sigurnost, etika, ekologija i ekonomija.